Dopravné spoje a komunikácia na bratislavskom Stalinovom námestí začiatkom 50. rokov minulého storočia (dnes Námestie SNP) už dávno nevyhovovali zvýšenej preprave pracujúcich vo veľkej Bratislave. Preto sa prikročilo k prestavbe dopravného uzla.
"Prestavbu Stalinovho námestia realizuje Ústredný národný výbor a Dopravné závody Bratislava (DOZÁB). Na konečnej úprave celého námestia je zainteresovaných viac činiteľov: Mestská vodáreň, Československá pošta, n. p. Mestská plynáreň, Slovenské elektrárne, kanalizačné a cestné oddelenie ÚNV, ktorí súčasne prevádzajú práce pre nich potrebné," píše sa v správe z archívu TASR.
Viac fotografií nájdete TU
Sprehľadnenie premávky mala zabezpečiť hlavne prestavba dopravného koľajového uzla. Veľké návaly ľudí na starých nástupištiach hatili dopravu na tomto frekventovanom mieste. Cieľom investora malo byť premiestnenie nástupišťa zmena smeru elektrickej trate č. 2, ktorá mala jazdiť od Hlavného nádražia až po Závod mieru.
„Prípravné práce, hlavne zhotovenie križovatiek, urobili zamestnanci DOZÁB v bratislavských dielňach. K prestavbe prikročili plánovite. Podľa pracovného plánu prestavbu samotného dopravného koľajového uzla uskutočnia za 53 pracovných dní. Vďaka socialistickému súťaženiu traťových robotníkov a technického personálu DOZÁB, stavba pokračuje takým tempom, že do 15. septembra pri priaznivom počasí DOZÁB tieto práce ukončí a prepravu uskutočnia už na novom dopravnom uzle,“ uvádza sa v správe.